maciej.rogala maciej.rogala
1327
BLOG

Co pomnaża ZUS?

maciej.rogala maciej.rogala Gospodarka Obserwuj notkę 48

 Wybieram OFE i strasznie żałuję, że nie mogę wybrać OFE w „większym wymiarze”.

Dlaczego?

Bo jestem ojcem aż trójki dzieci. Jeszcze się uczą, a już teraz, na skutek tych ostatnich zmian, „dowalono” moim dzieciom kolejną daninę na „rzecz” PAŃSTWA. To PAŃSTWO w tym właśnie przypadku to ZUS. Premier TUSK już wybrał: ZUS. Dlaczego? „Bo liczy na państwowe gwarancje”

I dalej sugeruje, aby zadać sobie pytania: Skąd emerytura będzie bezpieczniejsza: z ZUS czy z OFE?

ZUS jest bardziej bezpieczny od OFE? A kto sfinansuje to większe bezpieczeństwo ZUS niż OFE? Premier Tusk? Rząd? Przyszli podatnicy, czyli moje dzieci.

 

Inne głupie pytanie:

Kto lepiej pomnoży moje składki ZUS czy OFE?Oczywiście nie wiadomo. Przyjmijmy, że lepiej je „pomnoży ZUS”.  I co? Wybieram ZUS?

Nigdy w życiu. Dlaczego? Właśnie dlatego, że jestem ojcem trójki dzieci.

Czy ZUS mnoży pieniądze? Nie. A co pomnaża na moim subkoncie w ZUS w II filarze?

Większość z dziennikarzy, nawet tych przychylnych OFE, nawet profesor Balcerowicz używa określenia: „mnoży obietnice”.

Zgadza się. Tylko, że określenie „mnożenie obietnic” nie pokazuje istoty mojej troski: ojca trójki dzieci.

Dla mnie na subkoncie ZUS w II filarze, na które trafią moje składki zamiast do OFE, mnoży się nie obietnice, ale ZOBOWIĄZANIA NAKŁADANE DZISIAJ NA MOJE DZIECI.

 

Premier Tusk obiecuje, że waloryzacja będzie „super”, „ekstra”, „hiper”, ale te obietnice to de facto smycz nałożona przez ten Rząd na moje dzieci – MNOŻENIE ZOBOWIĄZAŃ – wobec przyszłych emerytów, czyli wobec swojego taty.

 

I dlatego jako OJCIEC wybieram OFE, bo tam mam pewność, że przynajmniej tę niewielką część (15% i też nie do końca, bo nałożyli na mnie SUWAK) swojej emerytury sfinansuję z własnych pieniędzy.

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka